Obchodné podmienky

Predávajúci:
EPION s.r.o.
Sídlo: Lomnická 42, 949 01, Nitra
IČO: 51979772
DIČ: 2120862183
IČ DPH: SK2120862183
E-mail: info@meditrino.sk
Telefón: +421 903 708 282
(ďalej aj „predávajúci“)

Internetový obchod: www.meditrino.sk (ďalej aj „E-shop“)

1. Úvodné ustanovenia

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúce v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom E-shopu.
  2. Právne vzťahy sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
  3. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim.

2. Definície pojmov

  1. Kupujúci – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrie s predávajúcim kúpnu zmluvu; kupujúci – spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
  2. Tovar – hnuteľná vec ponúkaná na predaj v E-shope.
  3. Cena – peňažná suma uvedená pri Tovare; Celková cena je cena vrátane DPH a všetkých poplatkov vrátane ceny za dopravu.
  4. Objednávka – návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy odoslaný prostredníctvom E-shopu.
  5. Kúpna zmluva – zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim potvrdením objednávky predávajúcim.

3. Informácie pred uzavretím zmluvy

  1. Opis hlavných vlastností Tovaru, cena, daň z pridanej hodnoty a ostatné poplatky sú uvedené pri príslušnom Tovare na E-shope.
  2. Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (internetové pripojenie, telefón), ktoré si hradí kupujúci podľa svojej zmluvy s poskytovateľom služieb.
  3. Predávajúci nevyžaduje zálohu, ak nie je výslovne uvedené inak pri konkrétnom Tovare alebo spôsobe platby.

4. Uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Pre odoslanie objednávky kupujúci vyplní objednávkový formulár v E-shope a potvrdí oboznámenie sa s týmito obchodnými podmienkami.
  2. Objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia potvrdenia objednávky na e-mail kupujúceho.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku neprijať, najmä ak Tovar nie je dostupný, došlo k zjavnej chybe v cene alebo existuje odôvodnené podozrenie zo zneužitia. V takom prípade predávajúci kupujúceho bezodkladne informuje a prípadné platby vráti bez zbytočného odkladu.
  4. Za zjavnú chybu v cene sa považuje najmä cena zreteľne odlišná od obvyklej ceny (napr. omylom chýbajúca alebo nadbytočná číslica).

5. Cena a platobné podmienky

  1. Ceny sú uvádzané v eurách a sú konečné, vrátane DPH a všetkých zákonných poplatkov.
  2. Spôsoby úhrady Celkovej ceny:
    • dobierka,
    • bankový prevod,
    • Google Pay,
    • Apple Pay.
  3. Pri dobierke môže byť k cene pripočítaný dobierkový poplatok podľa aktuálneho cenníka dopravcu.
  4. Faktúra (daňový doklad) bude kupujúcemu doručená elektronicky na e-mail uvedený v objednávke a/alebo priložená k zásielke.

6. Dodacie podmienky

  1. Doručenie zabezpečujú zmluvní prepravcovia GLS a Packeta; prípadne ďalší prepravcovia uvedení v E-shope.
  2. Bežná dodacia lehota je 1–3 pracovné dni odo dňa potvrdenia objednávky, ak je Tovar skladom. O odoslaní bude kupujúci informovaný e-mailom.
  3. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na kupujúceho okamihom jeho prevzatia od prepravcu.
  4. Kupujúci je povinný pri prevzatí skontrolovať neporušenosť obalu; v prípade zjavného poškodenia zásielku nepreberať a spísať záznam s prepravcom.

7. Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

  1. Kupujúci – spotrebiteľ má právo podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
  2. Lehota je zachovaná, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení predávajúcemu.
  3. Po odstúpení je kupujúci povinný Tovar zaslať alebo odovzdať bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní, na adresu:
    EPION s.r.o., Lomnická 42, 949 01 Nitra.
  4. Pri odstúpení predávajúci vráti kupujúcemu všetky prijaté platby vrátane nákladov na dopravu do výšky najlacnejšieho ponúkaného spôsobu doručenia, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení; platbu môže zadržať do doručenia vráteného Tovaru alebo preukázania jeho odoslania.
  5. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku nakladania s ním iným spôsobom, než je potrebné na zistenie jeho povahy a vlastností.
  6. Prípady, keď právo na odstúpenie nevzniká, určuje § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. (napr. tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek, tovar v zapečatenom obale z hygienických dôvodov po porušení obalu a pod.).
  7. Kupujúci berie na vedomie, že z hygienických dôvodov nie je možné vrátiť Tovar, ktorého ochranný obal bol po doručení porušený (napr. zdravotnícky materiál, kozmetické výrobky, produkty určené na osobnú hygienu). Kupujúci je preto povinný s takýmto Tovarom zaobchádzať opatrne a dbať na to, aby nedošlo k poškodeniu alebo otvoreniu obalu, pokiaľ si nie je istý, že si Tovar ponechá.

8. Zodpovednosť za vady a reklamácie

  1. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady sa riadia § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z.
  2. Záručná doba pri spotrebnom Tovare je 24 mesiacov, ak právny predpis alebo informácia pri Tovare neustanovuje inak.
  3. Reklamácie je možné uplatniť písomne alebo osobne na adrese: EPION s.r.o., Lomnická 42, 949 01 Nitra, alebo e-mailom na info@meditrino.sk.
  4. Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia; o spôsobe vybavenia reklamácie vydá písomné potvrdenie.
  5. Podrobný postup a podmienky sú uvedené v samostatnom dokumente „Reklamačný poriadok“ dostupnom v E-shope (odkaz doplňte).

9. Ochrana osobných údajov

Spracúvanie osobných údajov sa riadi dokumentom „Zásady ochrany osobných údajov“ dostupným v E-shope (odkaz doplňte). Predávajúci je prevádzkovateľom osobných údajov v zmysle nariadenia GDPR.

10. Mimosúdne riešenie sporov

  1. Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
  2. Ak predávajúci odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu ARS:
    Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, www.soi.sk.
  3. Platforma online riešenia sporov (ODR): https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_sk.

11. Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci je oprávnený meniť a dopĺňať tieto obchodné podmienky; zmeny sa nedotýkajú už uzavretých kúpnych zmlúv.
  2. Neplatnosť alebo neúčinnosť niektorého ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
  3. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.11.2025.
Chcem diskrétne balenie