Obchodné podmienky
Predávajúci:
EPION s.r.o.
Sídlo: Lomnická 42, 949 01, Nitra
IČO: 51979772
DIČ: 2120862183
IČ DPH: SK2120862183
E-mail: info@meditrino.sk
Telefón: +421 903 708 282
(ďalej aj „predávajúci“)
Internetový obchod: www.meditrino.sk (ďalej aj „E-shop“)
1. Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúce v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom E-shopu.
- Právne vzťahy sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim.
2. Definície pojmov
- Kupujúci – fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzavrie s predávajúcim kúpnu zmluvu; kupujúci – spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
- Tovar – hnuteľná vec ponúkaná na predaj v E-shope.
- Cena – peňažná suma uvedená pri Tovare; Celková cena je cena vrátane DPH a všetkých poplatkov vrátane ceny za dopravu.
- Objednávka – návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy odoslaný prostredníctvom E-shopu.
- Kúpna zmluva – zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim potvrdením objednávky predávajúcim.
3. Informácie pred uzavretím zmluvy
- Opis hlavných vlastností Tovaru, cena, daň z pridanej hodnoty a ostatné poplatky sú uvedené pri príslušnom Tovare na E-shope.
- Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (internetové pripojenie, telefón), ktoré si hradí kupujúci podľa svojej zmluvy s poskytovateľom služieb.
- Predávajúci nevyžaduje zálohu, ak nie je výslovne uvedené inak pri konkrétnom Tovare alebo spôsobe platby.
4. Uzavretie kúpnej zmluvy
- Pre odoslanie objednávky kupujúci vyplní objednávkový formulár v E-shope a potvrdí oboznámenie sa s týmito obchodnými podmienkami.
- Objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom doručenia potvrdenia objednávky na e-mail kupujúceho.
- Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku neprijať, najmä ak Tovar nie je dostupný, došlo k zjavnej chybe v cene alebo existuje odôvodnené podozrenie zo zneužitia. V takom prípade predávajúci kupujúceho bezodkladne informuje a prípadné platby vráti bez zbytočného odkladu.
- Za zjavnú chybu v cene sa považuje najmä cena zreteľne odlišná od obvyklej ceny (napr. omylom chýbajúca alebo nadbytočná číslica).
5. Cena a platobné podmienky
- Ceny sú uvádzané v eurách a sú konečné, vrátane DPH a všetkých zákonných poplatkov.
- Spôsoby úhrady Celkovej ceny:
- dobierka,
- bankový prevod,
- Google Pay,
- Apple Pay.
- Pri dobierke môže byť k cene pripočítaný dobierkový poplatok podľa aktuálneho cenníka dopravcu.
- Faktúra (daňový doklad) bude kupujúcemu doručená elektronicky na e-mail uvedený v objednávke a/alebo priložená k zásielke.
6. Dodacie podmienky
- Doručenie zabezpečujú zmluvní prepravcovia GLS a Packeta; prípadne ďalší prepravcovia uvedení v E-shope.
- Bežná dodacia lehota je 1–3 pracovné dni odo dňa potvrdenia objednávky, ak je Tovar skladom. O odoslaní bude kupujúci informovaný e-mailom.
- Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na kupujúceho okamihom jeho prevzatia od prepravcu.
- Kupujúci je povinný pri prevzatí skontrolovať neporušenosť obalu; v prípade zjavného poškodenia zásielku nepreberať a spísať záznam s prepravcom.
7. Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Kupujúci – spotrebiteľ má právo podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
- Lehota je zachovaná, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení predávajúcemu.
- Po odstúpení je kupujúci povinný Tovar zaslať alebo odovzdať bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní, na adresu:
EPION s.r.o., Lomnická 42, 949 01 Nitra. - Pri odstúpení predávajúci vráti kupujúcemu všetky prijaté platby vrátane nákladov na dopravu do výšky najlacnejšieho ponúkaného spôsobu doručenia, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení; platbu môže zadržať do doručenia vráteného Tovaru alebo preukázania jeho odoslania.
- Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku nakladania s ním iným spôsobom, než je potrebné na zistenie jeho povahy a vlastností.
- Prípady, keď právo na odstúpenie nevzniká, určuje § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. (napr. tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek, tovar v zapečatenom obale z hygienických dôvodov po porušení obalu a pod.).
- Kupujúci berie na vedomie, že z hygienických dôvodov nie je možné vrátiť Tovar, ktorého ochranný obal bol po doručení porušený (napr. zdravotnícky materiál, kozmetické výrobky, produkty určené na osobnú hygienu). Kupujúci je preto povinný s takýmto Tovarom zaobchádzať opatrne a dbať na to, aby nedošlo k poškodeniu alebo otvoreniu obalu, pokiaľ si nie je istý, že si Tovar ponechá.
8. Zodpovednosť za vady a reklamácie
- Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady sa riadia § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z.
- Záručná doba pri spotrebnom Tovare je 24 mesiacov, ak právny predpis alebo informácia pri Tovare neustanovuje inak.
- Reklamácie je možné uplatniť písomne alebo osobne na adrese: EPION s.r.o., Lomnická 42, 949 01 Nitra, alebo e-mailom na info@meditrino.sk.
- Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia; o spôsobe vybavenia reklamácie vydá písomné potvrdenie.
- Podrobný postup a podmienky sú uvedené v samostatnom dokumente „Reklamačný poriadok“ dostupnom v E-shope (odkaz doplňte).
9. Ochrana osobných údajov
Spracúvanie osobných údajov sa riadi dokumentom „Zásady ochrany osobných údajov“ dostupným v E-shope (odkaz doplňte). Predávajúci je prevádzkovateľom osobných údajov v zmysle nariadenia GDPR.
10. Mimosúdne riešenie sporov
- Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
- Ak predávajúci odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu ARS:
Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, www.soi.sk. - Platforma online riešenia sporov (ODR): https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_sk.
11. Záverečné ustanovenia
- Predávajúci je oprávnený meniť a dopĺňať tieto obchodné podmienky; zmeny sa nedotýkajú už uzavretých kúpnych zmlúv.
- Neplatnosť alebo neúčinnosť niektorého ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.11.2025.